avertere

References in periodicals archive ?
5) O primeiro uso do termo na Eneida encontra-se ainda no primeiro livro, no verso 42, dito pela deusa Juno: "Nec posse Italia Teucrorum avertere regem?
As Virgil writes, 'pius Aeneas, quamquam lenire dolentem / solando cupit et dictis avertere curas, / multa gemens magnoque animum labefactus amore, / iussa tamen divum exsequitur classemque revisit' (4.
omnia fanda nefanda malo permixta furore iustificam nobis mentem avertere deorum quare nec tales dignantur visere coetus, nec se contingi patinutur lumine claro.
3, 300: "Tu quoque a domo tua et ab his, quibus premines regionibus, gladium poteris divini furoris avertere, si etiam episcopis neglegentibus luxuriam in ipsa aecclesiastici culminis arce subnixam elaboraveris expugnare.
Cura autem voluntas se habeat in potentia respectu boni universalis, nullum bonum superat virtutem voluntatis quasi ex necessitate ipsam movens, nisi id quod secundum omnem considerationem est bonum; et hoc solum est bonum perfectum, quod est beatitudo, quod voluntas non potest non velle, ita scilicet quod velit eius oppositum; potest tamen non velle actu, quia potest avertere cogitationem beatitudinis, inquantum movet intellectum ad suum actum; et quantum ad hoc nec ipsam beatitudinem ex necessitate vult; sicut etiam aliquis non ex necessitate calefieret, si posset calidum a se repellere cum vellet.
Cumque iniuria non levis et bono publico et singulatim mihi hactenus fuerit illata, cum perquam mendosis editionibus turn mutationibus inconsultis, saltim imposterum illam avertere, (quia quod factum cst nequit infectum reddi) etiam officii mei et existimationis tuendae esse judicavi" (1674, sig.
pecori' (154-5) ~ `sed non ulla magis industria firmat/quam Venerem et caeci stimulos avertere amoris' (209-10); `nam mediis fervoribus acrior instat' (154) ~ `vere magis, quia vere calor redit ossibus' (272); `diffugiunt' (150) ~ `diffugiunt' (277); `furit' (250) ~ `furias' (246), `furor' (266); `furit mugitibus aether/concussus silvaeque' (150-1) ~ `reboant silvae et longus Olympus' (223).
Vida, Epistola, 2: Scipioni Vegio Medico, 7-10: Tu revocare animas in lucem corpore functas/faucibus ex Orci, atque hominum producere fata;/tu potes in media cymbam Styge sistere onustam,/et vetitam nautae seniori avertere praedam; Hieronymo Fracastoro, Ad Danielem Rhainerium Veronae Praefectum, Senatorem amplissimum, 17-21; scilicet et sacra est medicina, vetusque deorum/inventum, et sacri medici, quibus auctor Apollo:/qui revocare animas iam caligantibus Orci/faucibus impositas ad carae munera vitae, aetheriosque haustus, et dulcia lumina possunt.
At pius Aeneas, quamquam lenire dolentem solando cupit et dictis avertere curas, multa gemens magnoque animum labefactus amore, iussa tamen divum exsequitur classemque revisit.