iudicare

References in periodicals archive ?
Il giudice, insomma, deve preoccuparsi di se, prima che degli altri; giudicare se stesso, per poter giudicare gli altri; arrivare a condannare se stesso, prima di valutare il comportamento altrui: questo il senso ultimo, probabilmente, dell'evengelico nolite iudicare!
As conhecidas maximas nemo iudex sine actore e iudex secundum allegata et probata partium iudicare debet deram origem ao principio dispositivo, composto pela propositura da acao e pela delimitacao do objeto litigioso pelas partes (Dispositionsmaxime) (30) somado a conducao do proprio procedimento.
Unde nec possunt predicare etiam abbatisse: nec benedicere: nec excommunicare: nec absoluere: nec penitentias dare: nec iudicare: nec officium aliquorum ordinum exercere quantumcumque sint sancte vel docte vel religiose.
CCCXLII, [seccion][seccion] 19-25: "iudicem committere baratariam, & per sordes iudicare, quum vt iudicet, siue iuste, siue iniuste, pecunias accepit, nec enim iustitiae opera venalia sunt" ([seccion] 20), subrayando ademas: "etiam si datum ei sit absque animo corruptionis" ([seccion] 22) (625-626).
id autem maxime iudicare licet e monumentis, quae sunt circa municipium Ferenti ex his facta lapidicinis.
Claudio diem dixit, quod contionem ab se auocasset; et utrique censori perduellionem se iudicare pronuntiauit diemque comitiis a C.
<<Vt inquisitionis>> [seccion] <<Prohibemus>> (Libro Sexto) quodpotestatibus et dominis temporalibus interdicitur ne de crimene heresis quoque modo iudicent absque episcoporum seu inquisitorum aut saltim alterius eorumdem licentia, sed quia ratio que ibi assignatur circa maleficos non videtur habere locum, quia dicitur ibi quod ideo non debent iudicare eo quod crimen heresis est mere ecclesiasticum, maleficorum autem crimen non videtur mere ecclesiasticum sed etiam ciuile propter damna temporalia", Malleus maleficarum, Pars 2, q..
Pero para ello los autores establecen unos pasos predeterminados: "quod iudex secularis cognoscere & iudicare potest, vsque ad sententiam diffinitiuam ad poenitentiam, quam ab ordinariis recipiet, secus super sanguineum, quam per se ferre potest" (Institoris y Sprenger, 1669: pars 3, quaestio 1: 221).
(18) La implementacion no se limita a los crimenes competencia de la Corte, sino que se extiende a otros aspectos propios del Derecho Penal Internacional, como la improcedencia de las amnistias para eximir de la responsabilidad penal internacional, la improcedencia del fuero militar en los casos de violaciones a Derechos Humanos, la regulacion del principio de jurisdiccion universal y de mecanismos aut dedere aut iudicare (Ambos, 2012: 12).
E un diligente padre di di in di compreendera e pensera per meglio iudicare ne' figliuoli ogni piccolo atto, ogni parola e cenno [...].
Thus, through the universal nature of man we can judge of this or that particular man [per universalem enim hominis rationem possum iudicare de hoc vel de illo].
Hubbell traduce prudentia como buen sentido [good sense]; el uso que hace aqui Ciceron de este termino debe ser comparado con el uso que hace mas adelante en Orator, en donde contrasta prudentia y eloquentia en el siguiente pasaje: "Efectivamente, encontrar (invenire) y decidir (iudicare) lo que se ha de decir es sin duda importante y algo asi como el alma para el cuerpo, pero es propio mas bien del buen sentido (prudentiae) que de la elocuencia (eloquentiae)" (60).